Silakan Follow !!

Jana Pendapatan Melalui Paypal -- Daftar Sekarang!!

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Rabu, 7 Julai 2010

SUNTIK MINYAK MASAK PADA WAJAH KERANA KETAGIH SILIKON

Gila tak gilanya perempuan zaman sekarang. Sampai minyak masak yang patut buat goreng ayam dengan tempe pun dia hentam suntik dekat muka. Akibatnya, kau orang tengoklah sendiri. Dah macam ayam goreng yang baru masak separuh jalan, tiba-tiba gas habis.

Perkara ni dilakukan oleh seorang wanita korea yang berusia 48 tahun, Hang Mioku. Mioku mengaku telah mula menjalani pembedahan plastik semasa berusia 28 tahun. Sejak itu, Mioku mula ketagih untuk melakukan pembedahan plastik pada wajahnya. Mioku memilih untuk mendapatkan khidmat pembedahan plastik yang murah dan tidak selamat untuk memenuhi keinginannya.


Wajah Mioku sebelum dibedahplastikkan.

Makin lama apabila sudah terlalu banyak melakukan pembedahan plastik, muka Mioku mula menjadi tak berbentuk dan membesar. Walaupun begitu, Mioku tetap menganggap wajahnya cantik dan menarik. Aku yang tengok ni macam nak kena sawan tarik lagi ada lah.


Sebelum dan selepas.

Sampai satu masa, doktor tempat Mioku sering mendapatkan khidmat bedah plastik tidak sanggup lagi untuk melayan permintaannya. Doktor tersebut menasihatkan Mioku untuk berjumpa dengan pakar psychiatric bagi merawat ke-obsess-an Mioku terhadap bedah plastik yang dianggap sebagai suatu sindrom dari masalah psikologis.

Perubahan besar yang terjadi pada wajah Mioku menyebabkan keluarga dia sendiri pun tak dapat nak cam dia lagi. Mak ayah Mioku menghantar Mioku ke doktor untuk merawat wajahnya, tapi oleh sebab rawatan tersebut memerlukan biaya yang besar, Mioku kembali melakukan kebiasaan lamanya iaitu mendapatkan khidmat bedah plastik yang murah dan berbahaya.

Hingga akhirnya, Mioku berjumpa dengan seorang doktor yang bersedia memberikan suntikan silikon. Bahkan, dokter tersebut juga memberikan Mioku jarum suntik dan silikon supaya Mioku dapat menyuntikkan silikon ke wajahnya sendiri. Malangnya, bila dah kehabisan bekalan silikon yang diberi kepadanya, dia menggantikan silikon tersebut dengan minyak masak.

Kejadian yang dialami Mioku akhirnya diketahui oleh orang ramai. Melalui satu rancangan di televisyen, penonton merasa kasihan dan memberikan sumbangan untuk Mioku bagi memperbaiki wajahnya kembali.

Pada pembedahan pertama, doktor berjaya mengeluarkan 60 gram cairan asing dari wajahnya, dan 200 gram dari lehernya. Setelah beberapa kali dibedah, wajah Mioku mulai mengecil. Namun, wajahnya masih belum dapat kembali ke bentuk normal.

Mioku menyesal dengan perbuatannya dan berharap agar wajahnya dapat kembali lagi seperti sebelum melakukan pembedahan plastik.


Kesian kn..
Pengajarannya, bersyukur lah dengan apa yang dah diberikan Tuhan. Tak apa lah kalau hidung tu pesek pun. Tengok macam aku, hidung penyek. Ok apa daripada tak ada hidung langsung?

Selasa, 6 Julai 2010

Pokok bunga beracun dirumah anda


Sila
perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak
dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera. Sekiranya anda
menanam di kawasan rumah, meletak diruang tamu atau di tempat letak
kereta. Pastikan selepas membaca posting ini segera pindahkan pokok ini
ke tempat yang jauh dari anak-anak anda.



Pokok
hiasan ini adalah yang sangat beracun boleh mengakibatkan kematian
sekiranya anak anda mengigit daunnya. Kandungan racun yang kuat boleh
membunuh kanak-kanak dalam masa kurang dari 1 minit. Bagi orang dewasa
pula boleh membawa maut kurang dari 15 minit. Bayangkan betapa kuatnya
racun yang terdapat pada daun pokok ini. Racun atau getahnya yang masuk
ke dalam mata boleh menyebabkan buta.

Kanak-kanak
yang suka mengunyah terutama yang berumur 1 tahun ke 3 tahun yang tidak
tahu apa-apa mungkin terkunyah daun pokok hiasan ini yang anda letak
diruang tamu atau ditempat letak kereta, membawa padah.

Kesan
apabila mengigit daun beracun. Lidah akan terus membengkak dengan serta
merta dan menghalangkan penafasan. Ini akan menyebabkan kematian kerana
tidak dapat bernafas. Sila sampaikan kepada jiran-jiran dan saudara
mara yang menanam pokok hiasan ini supaya memusnahkan pokok ini segera.

Pokok
ini sering terdapat di pejabat-pejabat dan sekolah-sekolah sebagai
pokok hiasan kerana senang dijaga. Ia berasal dari Kenya, Rwanda dan
Uganda. Senang tumboh di iklim negara ini. Daun yang besar dan hijau
selalu diletak di kawasan taman awam.

Sila
maklumkan kerana terdapat kes kematian yang jarang dilapurkan
diakibatkan oleh pokok ini. Selalu kes ini diklafikasikan sebagai "food
poisoning".

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Jangan Lupa Baca Sini